Stedentrip Praag - April 2018

Op 12 april is één van de belangrijkste personen in mijn leven jarig en dit jaar vierde hij zijn 24e verjaardag.

Dit wilde ik natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan... Nee, dit moest uitgebreid gevierd worden met een 4-daagse stedentrip naar Praag!

Ik had al van veel familie/vrienden gehoord dat Praag een hele mooie stad is. De vriendin van m'n broer heeft er gewoond, dus die kon mij alles vertellen over de hotspots.

Op 11 april vlogen we al lekker vroeg vanaf Schiphol naar Praag. We moesten al om 05:30 uur op Schiphol zijn. Om 11:00 uur kwamen we aan bij ons hotel in Praag. De hotelkamer was nog niet klaar. We besloten daarom onze koffers bij de hotellobby te dumpen en de stad in te gaan. Wij verbleven in Hotel Occidental Praha Five. Dit hotel is ons erg goed bevallen, vriendelijk personeel en een schone/ruime kamer. Het centrum was vanaf het hotel ook makkelijk te bereiken met de tram. Binnen 10 minuten stond je midden in het centrum van Praag.

Bij aankomst in het centrum waren we eigenlijk wel toe aan een lekker drankje. Tip nummer 1 was restaurant T-anker in het oude centrum van Praag. De T-anker heeft een mooi dakterras met een prachtig uitzicht over Praag. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten met een biertje, ons meest favoriete bezigheid. ;)

We waren aardig moe van de vroege vlucht, daarom hebben we de eerste dag niet veel spannends gedaan. Het was vooral even bijkomen op het dakterras.

De dag van Jeffrey zijn verjaardag, 12 april had ik al helemaal uitgestippeld. Eerst hebben we de Karelsbrug vanaf een afstandje bekeken, daarna zijn we de Karelsbrug overgelopen. Aan het water aan het einde van de brug kon je zwanen voeren. Er lag brood klaar op een boomstronk om aan de zwanen te voeren.

Als je de Karelsbrug afloopt loop je meteen een winkelstraat in. Voordat we naar Praag gingen was ik Good Food tegen gekomen om Facebook. Hier verkopen ze de Traditionele Trdekník van Praag. Ze vullen deze met pasta, ijs of slagroom. Bij Goodfood maken ze veel verschillende varianten en ze zijn erg lekker! Je kunt Praag niet verlaten zonder deze gegeten te hebben!

Je kunt aan mijn gezicht wel zien hoe blij ik was dat we deze tent hadden gevonden. ;)

In het oude centrum van Praag kom je allemaal leuke/kleine winkeltjes tegen, zo ook een winkeltje met roze muren en vol met gingerbread poppetjes, huisjes en andere figuurtjes.

De volgende dag, 13 april was het regenachtig. Daarom besloten we naar de Ice Pub te gaan. Je mag 30 minuten naar binnen en krijgt per persoon 2 muntjes voor drankjes. Voordat je naar binnen gaat krijg je een poncho en handschoenen van hun aan. Heel de ruimte en de bar bestaat uit ijs. De drankjes worden ook geserveerd in ijsglazen.

Later op de middag zijn we naar het Astronomische uurwerk van Praag geweest. Helaas werd deze gerenoveerd.

De laatste dag, 14 april vlogen we aan het einde van de middag weer terug naar Nederland. Voordat we weer terug naar huis gingen hebben we nog de Petrin heuvel beklommen. Dit was best een pittige klim, maar gelukkig waren er genoeg plekjes waar je even kon zitten en uitrusten. Op de Petrin heuvel staat een uitkijk toren die vergelijkbaar is met de Eiffeltoren, maar dan wel 5x zo klein. ;) Ook vind je daar een lachspiegel museum, die ook de moeite waard is om te bezoeken.

Praag is een mooie stad waar veel te zien en beleven is. Ik zou een stedentrip naar Praag zeker aanraden. :)